A càmera lenta | Fem un "homestay"? Quan l'allotjament és a casa d'una família local - A càmera lenta
Avui ens saltarem la nostra pròpia norma i en comptes de parlar d’indrets curiosos, explicarem una de les formules que fan que viatjar sigui més enriquidor. Conèixer i compartir moments amb les persones locals, amb els que viuen durant “tot l’any” als països que nosaltres visitem durant unes setmanes, és una d’aquestes experiències recomanables.
asia,birmania,homestay,khamu,laos,treking
585
post-template-default,single,single-post,postid-585,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,qode-title-hidden,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-16.1,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive
Homestay a Mongòlia

Fem un “homestay”? Quan l’allotjament és a casa d’una família local

Mentre aquí tothom parla del fenomen Airbnb, a l’Àsia, fa anys que existeix l’anomenat homestay. Durant un any de viatge, hem tingut l’oportunitat de practicar-ho a diferents països com Tailàndia, Birmània, Laos, Mongòlia, Colòmbia o Cuba.

Com ja hem insinuat, és una modalitat d’allotjament a casa de famílies locals. No consisteix només en dormir i marxar, sinó que tens l’ocasió de passar el dia amb ells, aprendre a cuinar els seus plats típics, sopar tots junts i fer sobretaula. Això sí, s’ha de ser conscient que les comoditats són limitades, normalment no hi ha lavabo dins de casa (i menys dutxa) i l’esmorzar, dinar i sopar sovint són el mateix. El millor de tot és que per una petita quantitat de diners, que serveix per contribuir en l’economia familiar, i aprendre sobre els costums locals.

Homestay a Birmània

Moltes agències intenten “vendre” autenticitat a preus desorbitats, dels quals, les famílies reben una misèria, però en realitat, no es necessita una agència ni cap recomanació específica per fer un homestay, simplement preguntar o fer el signe de dormir quan arribes a un poblet i ells mateixos s’ofereixen.

Nosaltres intentem fer-ho sovint i tenim anècdotes de tot tipus. Des de Pankam (Birmània) a on vam fer una excursió pel nostre compte i quan vam arribar al cim de la muntanya vam preguntar casa per casa si ens podien allotjar. Finalment, un senyor de 80 anys ens va oferir casa seva. A les fotos veureu que la seva senyora ens van ensenyar a fer té, de fet, en vam beure més del que vam produir.

En canvi, al de nord de Laos, vam fer una excursió guiada i ens vam allotjar en una preciosa casa-granja envoltats d’animals i i d’un riu, era un poble Khamu, però la família no ens va mirar en tot el dia. Era el guia qui cuinava per tots. S’ha de dir que el percentatge d’experiències positives sempre és molt més alt, gairebé totes.

La millor experiència va ser al poble de Tad Lo, al sud de Laos, era una parada obligatòria en la nostra ruta en moto. Quan vam arribar vam anar preguntant qui tenia lloc per allotjar a tres persones. Una família de vuit membres ens va oferir llit, sopar i esmorzar per un total de sis euros (entre els tres). Ens van ensenyar a cuinar sticky rice (arròs pastós) i vam preparar salsa amb bitxo. Després vam seure a terra al voltant de la taula i vam menjar entre rialles tots junts. Per dormir vam compartir habitació al mateix menjador.

La millor comunicació és el llenguatge dels signes i un llistat de frases i paraules en llengua local. Mai falla!

Homestay en una iurta a Mongòlia