A càmera lenta | El Transmongolià, un viatge en tren d'Ulan Bator a Pequín
La línia fèrria del Transmongolià es va començar a construir l'any 1947, a l'any 1950 va arribar a Ulan Bator (Ulaanbaatar), capital de Mongòlia, i cinc anys més tard a la frontera amb la Xina.
asia,mongolia,ulan bator,ulaanbaatarxina,pequín,tren,transmongolia,viatge,motxilla
15811
post-template-default,single,single-post,postid-15811,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,qode-title-hidden,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-12.1.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive
Tren Transmongolià, Mongòlia

El Transmongolià, un viatge en tren d’Ulan Bator a Pequín

Quan algú somia a fer un viatge llarg en tren, s’imagina que va a bord del famós Transsiberià. Però aquest no és l’únic trajecte romàntic i idíl·lic (“viatgerament” parlant) que hi ha actualment, per això, avui us volem parlar d’un altre igual o millor que el rus, el Transmongolià, que uneix la ciutat russa de Ulan Ude amb Pequín, recorrent Mongòlia de nord a sud. La línia fèrria del Transmongolià es va començar a construir l’any 1947, a l’any 1950 va arribar a Ulan Bator (Ulaanbaatar), capital de Mongòlia, i cinc anys més tard a la frontera amb la Xina.

El tren 024 surt puntualment a les 8 del matí d’Ulan Bator i arriba 30 hores més tard a Pequín, després de recórrer els 1533 Km que separen ambdues capitals.

Tren Transmongolià, Mongòlia

Quan, per fi, vam veure físicament el Transmongolià vam pensar que semblava massa nou per ser un tren d’època, després ens vam adonar que hi havia vagons de tot tipus, des dels més antics i rococó fins als més moderns. Això sí, la locomotora és molt “autèntica” i fotogènica. Si trobes uns conductors amables, et deixaran pujar sense problema.

A nosaltres, que anàvem en segona classe, no ens va tocar un espai especialment bonic, no era com els compartiments del tren de Harry Potter. Només hi havia dues lliteres i una taula metàl·lica, encara que això no era important. Vam gaudir contemplant el paisatge àrid de l’extens desert del Gobi, un luxe per a la vista, i veient passar animals, poblets i ciutats com Choir, Sainsahaud, Zamyn-Uud o Erlian. També vam passejar pels diferents vagons del tren, parlant amb altres viatgers, compartint experiències sobre Mongòlia i visitant el bonic i acollidor restaurant d’època, aquest sí, molt semblant al tren que teníem al cap, amb detalls de fusta tallada i pintures mongoles.

Una de les curiositats del trajecte és que quan arribes a la frontera amb Xina, el tren es para per fer un canvi de rodes per adaptar-se a l’ample de via ferroviària xinesa. Vam estar al voltant de 2 o 3 hores aturats, veient com una grua aixecava vagó per vagó, el nostre inclòs, i amb nosaltres a dins! Fins i tot van canviar el restaurant mongol per un de xinès.

Una altra anècdota és que agrupen als passatgers per nacionalitat, és a dir, tots els francesos anaven en el mateix camerino, tots els russos junts, espanyols en un altre, etc. Així que vam poder comentar “les aventures viscudes” amb el nostre company de viatge i de compartiment, Pablo, un murcià-escocès. Entre passeig i xerrada, vam poder veure la trilogia de Jurassic Park!

Consells de viatge

És recomanable comprar el bitllet a l’oficina de trens d’Ulan Bator, ja que a través de les agències online el preu pot ser el doble. El cost del tiquet a l’octubre del 2014 era de 149.050 MNT (65 euros). Aquí trobaràs més consells per preparar el teu viatge a Mongòlia.