A càmera lenta | Austràlia: de Darwin a Melbourne en furgoneta - Great Ocean Road
A càmera lenta és una web i un blog de viatges per a viatgers curiosos, "motxillers" sense presses, que vulguin sentir i contemplar els moments i les persones, i que els hi agradin les fotos i els vídeos amb una mirada diferent, més intimista. A càmera lenta també vol ser un web de viatges per conscienciar sobre el turisme responsable, sobre el respecte a la natura i a les persones.
Austràlia,Australia,Melbourne,Great Ocean Road,furgoneta,camper,Uluru,Torquay,Warrnambool,koala,cangur,coala.viatge,motxilla
16088
post-template-default,single,single-post,postid-16088,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,qode-title-hidden,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-16.1,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

Austràlia. Road Trip. Episodi 4. La Great Ocean Road en furgoneta

Arribem a l’última etapa del viatge per Austràlia, la Great Ocean Road, considerada com una de les deu carreteres més espectaculars del món. Aquesta és una de les rutes que tot viatger curiós voldria fer un cop a la vida amb furgoneta.

La Great Ocean Road serpenteja durant 250 km la costa de l’estat de Victoria, des de Warrnambool a Torquay, amb només un carril per direcció, et permet sentir-te ben a prop, d’una banda, del brau oceà Antàrtic, que fueteja amb força tot el que troba pel seu camí, i de l’altra banda, poblets, boscos i turons d’un color verd llampant. Les vistes des de la carretera són tan atractives que si vas en furgoneta o cotxe propi et voldràs parar cada dos per tres.

Quan hi ets, no et cal tenir un mapa, aparques per inèrcia, per no tenir un accident observant el paisatge. La sensació d’obrir els ulls al matí i estar en un prat despentinat, moll, amb l’oceà a pocs metres, és indescriptible. Durant el viatge, hi ha moments de contrastos, pots gaudir en silenci de les formacions rocoses London Bridge (Pont de Londres), del Loch Ard Gorge o simplement, d’una platja deserta que encara ningú ha trepitjat avui. I, l’endemà, estar assegut a la sorra mirant els surfistes a la pintoresca ciutat de Torquay, un dels indrets més coneguts a Austràlia per practicar aquest esport.

Possiblement els 12 Apòstols (The Twelve Apostles en anglès) és un dels llocs preferits pels turistes que visiten la zona. Aquests pilars de pedra calcària, estaven units als penya-segats fa 20 milions d’anys, però l’erosió i les condicions meteorològiques típiques de la zona, com la pluja i el vent, van fer que es convertissin en arcs i després en columnes de fins a 45 metres. Una anècdota és que malgrat els anomenen els 12 Apòstols, en realitat, n’hi havia 9 i en aquests moments només en queden 8 en peu. Ves-hi aviat perquè mai se sap quants ens quedaran drets d’aquí a uns anys…

La Great Ocean Road et permet gaudir plenament de la natura, la flora i la fauna australiana. Nosaltres, que pensàvem que no veuríem cap coala, vam passar per una reserva d’eucaliptus a prop del Cape Otway i, allà, després de buscar-los entre les branques, els vam veure de prop. De fet, jugàvem a veure qui en veia més. Tot i que a priori sembla que no n’hi hagi, t’has de fixar bé a la part superior dels eucaliptus. Solen estar com reposant, immòbils, la majoria dormint o rosegant alguna fulla d’eucaliptus. Tot i la seva aparença de peluixos poden ser perillosos, tenen unes urpes molt llargues i esmolades. En aquest lloc, també hi vam trobar cacatues, esperant ansiosament ser alimentades per turistes. Uns quants quilòmetres després vam poder gaudir dels cangurs. És cert que en vam veure forces travessant el desert, però mai tan tranquils com els que viuen a l’Anglesea Golf Club (mapa amb ubicació aquí). Doncs sí, viuen a dins d’un club de golf, no s’immuten quan passen les pilotes, ni s’espanten amb el xivarri dels jugadors o els cotxes elèctrics, però viuen lliures (com a mínim això sembla). Hi ha senyals que diuen que no es permet l’entrada als turistes, però ets pots “colar” fàcilment 😉

La nostra aventura en furgoneta s’acaba a Melbourne, ha estat una experiència enriquidora i plena d’anècdotes que ens emportem a la nostra motxilla. Roba i trastos no en tenim gaires… però anem carregats de vivències i de quilòmetres! I ara, fins a Sydney fent dit 😉

Si encara no has llegit els tres capítols anteriors del road trip en furgoneta per Austràlia els pots trobar aquí: Litchifield National Park (capítol I), Katherine Gorge (Capítol II) i l’Uluru (Capítol III).

Consells de viatge

En aquest enllaç de Turisme d’Austràlia trobareu informació i mapes en castellà i anglès de la Great Ocean Road.

La temperatura va variar considerablement de l’Uluru a la Great Ocean Road, vam passar de 36º a 10º, així que s’ha d’anar preparat pels canvis de temperatura (nosaltres vam fer la ruta de mitjans a finals d’octubre). Per dormir, el mateix que als capítols anteriors, en aquest cas, vam dormir aparcats en qualsevol descampat davant del mar. En aquesta zona hi ha lavabos públics i alguns tenen dutxa.

Vídeo resum amb les sensacions d’Austràlia